top of page

אפילפסיה - מנקודת מבט רוחנית- אנרגטית- רגשית


המשקפיים דרכם אנחנו רואים את המציאות שילדנו מתמודדים עימה מושפעת מאוסף התנסויות שאנחנו ההורים אספנו בילדותנו ועיצבו את השקפת עולמנו.


אם נתבונן לרגע על מחלת האפילפסיה מנקודת מבט רוחנית – אנרגטית -רגשית נוכל להבחין כי מדובר במחלה שיש בה חוסר שליטה על הגוף ותגובה שיפוטית מהסביבה אשר מעוררת בנו (ההורים) זיכרונות בהן אנחנו חווינו בעבר (בילדותנו) חוויות של חוסר שליטה ותגובות שיפוטיות כלפינו.


הדרך שבה נגיב לילדנו יושפעו מאותן התנסויות שלנו והתמיכה שאנחנו חווינו מהורינו כילדים.


התגובות שלנו ישפיעו על היכולת של ילדנו להתמודד עם האפילפסיה.


רונן אבא של רועי (ילד בן 8 שמתמודד עם אפילפסיה) שיתף

"בתור ילד היה לי קשה לקלוט את לוח הכפל והמורה בבית הספר אמרה שילדים שלא יודעים את לוח הכפל הם ילדים לא חכמים, אני זוכר שחזרתי מבית הספר ושיתפתי את אמא שלי שאני לא מבין את לוח הכפל ואמא בתגובה אמרה לי שאני פשוט עצלן. שם למדתי ששיתוף בקשיים משמעותם שהבעיה בי ובחוסר היכולת שלי לקחת אחריות, חוויתי שיפוט ולא קיבלתי תמיכה"


רונן נפגש עם אותו זיכרון בסיטואציות בהן רועי מתפרץ בכעס, מסרב לשתף פעולה, מתעקש שהדברים יעשו בדרך שלו. רונן הגדיר את רועי כילד בעייתי, מבייש אותנו, עושה לנו צרות.


רונן כילד קיבל תגובה שיפוטית לקשיים שלו, כי כך חשבו בעבר שמניעים ילד לפעולה והצלחה, במקום לתת תמיכה, סיוע, הכוונה וכלים שיאפשרו לו להצליח, כמו מורה להוראה מתקנת.


רונן כאבא של רועי שפט את רועי על סמך התנהגות שלו, הגיב לקשיים של רועי בתגובה שיפוטית כי כך למד שמניעים ילד לפעולה, בשעה שרועי היה זקוק לתמיכה, וכלים להתמודד עם רגשות כמו חוסר אונים, כעס, בדידות.....


אז מה אנחנו יכולים לעשות כהורים ? איך אנחנו יכולים לתמוך בילדנו ? לסייע להם להתמודד עם אתגרי האפילפסיה באופן יעיל ומקדם ? איך אנחנו יכולים ללמוד לראות את הקשר בין אוסף ההתנסויות בילדותנו והשפעתם על התגובות שלנו להתמודדויות היום יום של ילדנו ?


הסוד טמון בהקשבה פנימית, בפגישה עם תחושת חוסר האונים שבתוכנו, הדרכת הורים טובה שמכירה באתגרים של הורות לילדי אפילפסיה וקבלה שאנחנו כהורים לא מושלמים וחובתנו להיפגש עבור ילדנו עם הסדקים שבתוכנו.

ליאורה פלד,

מלווה הורים וילדים המתמודדים

עם אתגרים רפואיים ורגשיים.

מובילה תהליכי מודעות עצמית

אמא של יובלי שהתמודדה עם אפילפסיה

והיום מאוזנת ללא טיפול תרופתי


רוצים לקבל עדכון על המאמר הבא ? ליחצו כאן

bottom of page