top of page

אפילפסיה - לסייע לילד עם תחושת התסכול

הורים רבים שילדם מתמודד עם אפילפסיה ומקבל טיפול תרופתי מתמודדים גם עם קשיים התנהגותיים, עיכוב בשפה, עיכוב בהתפתחות..... בנוסף לאפילפסיה.


חלק מאותם קשיים הם השפעה של התמודדות האפילפטית ותופעות הלוואי מהטיפול התרופתי, וחלק הם השפעה של המצב הרפואי שמצריך בדיקות מרובות, טיפולים שונים, שמירה גבוהה על הילד, והימנעות מפעילות שילדים בריאים חווים.

לנו כהורים יש הזדמנות דרך שיגרת היום יום לתווך את המציאות של הילד, ללמד אותו איך שולטים בכעס, איך מביעים תסכול ובעצם לתמוך בו בתהליך הגדילה והתפתחות שלו על אף המציאות המורכבת.


מה הדרך ?


אם הילד שלכם נתמך בצוות מקצועי פרא רפואי כמו: ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, טיפול רגשי , בקשו מהצוות תרגילים לעבודה עם הילד בבית, שתפו בקשיים ובקשו הדרכה איך לתמוך בו בבית, הביאו למפגשים עם הצוות המקצועי תיאורי מקרה של סיטואציות וכיצד פעלתם בה ובקשו שילמדו אתכם דרכים נוספות להתמודדות או מנגד שיחזקו אתכם בדרך.


התמיכה שלכם בילד, היכולת שלכם לתווך את המציאות היומיומית היא מאוד חשובה מכיוון שהתיווך מסייע לילד להפחית חרדה, להחזיר את תחושת השליטה שלו וגם שלכם,

וכך המשאבים הפנימיים פנויים ללמידת התנהגות חדשה, לרכישת השפה, והתפתחות המוטורית והקוגניטיבית שלו.


השפעות האפילפסיה והטיפול התרופתי על התפתחות והנפש של הילד שלכם אינה גזרת גורל, אינו מצב שלא ניתן לשינוי ושיפור, הורים שבוחרים להיעזר בסביבה הטיפולית ולהיות חלק פעיל, שותף ואף מוביל בקידום הילד, בעצם משפיעים על ההווה והעתיד של ילדם.

תכתוב בתגובות - איזה הורה אתה


1 - מבקש שיעורי בית והדרכה לעבודה בבית.

2 - סומך על הצוות המקצועי שיעשה את עבודתו.


ליאורה פלד,

מנחת הורים לילדים המתמודדים עם אפילפסיה

אמא של יובלי המתמודדת עם אפילפסיה

מטפלת ומורה בטכניקת איזון חיים

050-9555114


רוצים לקבל עדכון על המאמר הבא ? ליחצו כאן

bottom of page