top of page

אפילפסיה - הסוד לילד בריא רגשית !!!

ראיתם את הסרט "פלא" ?


אם לא רוצו לראות, סרט חובה לכל הורה שמגדל ילד עם אפילפסיה וצריך להתמודד מול סביבה שמנוהלת מדעות קדומות, חוסר ידע, חרדה, שלעיתים מובילה להתנהגות שמעליבה ומביכה את הילד ואתכם כהורים.


הסרט מדבר על ילד בשם אוגו שנולד עם נראות חיצונית שונה, על התמודדות שלו בבית הספר ומול סביבה שיפוטית, כיצד התמיכה המשפחתית, אהבה של הוריו לצד חיזוק תחומי החוזק, הכישורים הבינאישיים שלו והביטחון העצמי, תמיכה באנשי מקצוע ובעיקר ההסכמה לנהל בבית גישה פתוחה שמשמעותה – "מדברים בגלוי על הפיל שנמצא בחדר " הפכו למקור של כח.


בבית של אוגו היה מקובל לדבר על הקשיים, הרגשות שהציפו את ההורים, האחים ואוגו עצמו. התקשורת הפתוחה לימדה את אוגו להסביר את עצמו מול החברים בבית הספר וצוות המורים ולגייס אותם לטובתו.


בסרט מראים איך לידת ילד מיוחד משפיעה על כל בני המשפחה, על האחים, התפתחות המקצועית של ההורים, חלומות שנגנזים (מבטיחה פוסט מורחב בהמשך) – השפעה שמוכרת לכל הורה שמגדל ילד עם אפילפסיה.


כשראיתי את הסרט שאלתי מה הסוד של אוגו ? מה הכלים שעמדו לראשותו להצליח ?

איך הוא הצליח להיות אהוב על ידי סביבתו למרות השוני שלו ?

הבנתי, שהסוד בתקשורת המשפחתית, היכולת של ההורים להנהיג בבית תקשורת כנה, לדבר על רגשות לא נעימים של עצב, עלבון, כעס. לדבר על הקושי והתמודדות, לצד תקשורת אופטימית כזו שמלמדת את הילד שאפילפסיה היא התמודדות רפואית ותו לא.


תקשורת כנה מול בית הספר והצוות שמלווה את הילד, מול המשפחה וגם החברים.


נכון אפילפסיה היא התמודדות רפואית שהרבה הורים היו מוותרים עליה בשמחה אבל כל עוד היא נמצאת, תקשורת יעילה וכנה תסייע להפוך את התמודדות לכזו שמחזקת את יכולות הילד, הביטחון העצמי, תחושת ההצלחה והדימוי הפנימי שמקרין החוצה.


שתפו, איזו תקשורת אתם מנהלים בבית:

1. מדברים על חלק הכל.

2.מדברים על חלק

3. מעדיפים לא לדבר על נושאים לא נעימים


ליאורה פלד,

מנחת הורים לילדים המתמודדים עם אפילפסיה

אמא של יובלי המתמודדת עם אפילפסיה

מטפלת ומורה בטכניקת איזון חיים

www.liorapeled.com

050-9555114


bottom of page