top of page

אוטיזם - יש תרופה שמרפא אוטיזם ?

שאלה, ששאלה אותי אמא מהממת, סופר רגישה, משקענית שמגדלת ילד על הרצף. "יש דרך לגרום לילד שלי להבריא מהמחלה הזאת ?"


עניתי לה : "בוודאי שיש" לקחתי נשימה והמשכתי "יש את התרופה הכי טובה ויעילה, נוסחאת קסם של ממש".


התרופה הזאת מורכבת מכמה רכיבים מצויינים, קוראים להם "קבלה" "אהבה" "והשקעה" והיא לא מרפא ב 100%, אלא היא משפרת תפקודים ומיומנויות חשובות לחיים ומאפשרת לילד להיות הגירסה הכי משודרגת של עצמו.


אוטיזם זה לא מחלה, לא ניתן לרפא אותה ולכן אין תרופה, אוטיזם מלמד שהמוח בנוי באופן אחר מרוב האוכלוסיה, שדרך הלמידה של הילד, אופן איסוף המידע של מערכת החושים ואופן עיבוד המידע הוא שונה ממה שמוכר לנו.


אוטיזם מלמד על ויסות חושי, על הפנמה של כללים חברתיים והבעה של התנהגויות באופן שהסביבה מפרשת אותם כביישנות, עקשנות, הפרעת התנהגות, חרדות, הנמכה קוגנטיבית ועוד....בשעה שהכוונה האמיתית מאחורי ביישנות = יכול להיות "אני לא יודע איך מתחילים שיחה עם אדם שאני לא מכיר"

ומאחורי חרדות - "אני מוצף מהרעש ועודף האנשים שנמצאים פה"

זאת אומרת שמאחורי התנהגות יש קושי או מצב שהילד לא יודע איך לפתור והוא צריך את עזרתנו, כאשר אנחנו, האנשים שנמצאים סביב הילד באים עם גישה מקבלת ופתוחה אנחנו יכולים לסייע לו יותר וכך ללמד אותו עוד מיומנויות לחיים.


אז להעלים את האוטיזם אי אפשר, גם לא לרפא, מהסיבה הפשוטה שזו אינה מחלה, קבלה של המציאות, מאפשרת לנו ההורים למקד את המשאבים והקשב שלנו להזדמנויות ומצבים שיכולים לקדם את הילד.ולמקסם את היכולות שלו.


להרשמה לניוזלייטר ליחצו כאן



ליאורה פלד

מטפלת רגשית בשיטת איזון חיים ודפי הנפש

התמחות באוטיזם, טראומה מורכבת, התפתחות אישית.

מרצה "הבנת השפה האוטיסטית" במערכת החינוך





12 צפיות0 תגובות
bottom of page