top of page

הורים - לעבור בדיקת MRI ילדים בחוויה טובה



היום נדבר על איך אנחנו כהורים יכולים לסייע לילד שלנו לעבור את בדיקת MRI בחוויה טובה ולהשאיר אצלו ואצלנו תחושה של הצלחה וזיכרון טוב שיעזור בבדיקות הבאות. לפני הכלים הפרקטיים של איך עוזרים לילד לעבור את הבדיקה בתחושה טובה,

חשוב שנכיר את מנגנון הלמידה של ילדים, איך ילדים לומדים ? איך התנסות לא נעימה משפיעה על הבדיקה הבאה ?

ולמה חשוב לתווך את הסיטואציה לילד ולחבר אותה להתנסות חיובית ?

ילדים לומדים דרך "התניה". התניה זהו תהליך למידה שדרכו הילד לומד לקשר בין גירויים, בין הבדיקות המרובות שהוא עובר לבין התגובה של הסביבה (התוצאה). התוצאה מלמדת אותו האם מה שקרה לי עכשיו הוא טוב או רע, האם בפעם הבאה שאעמוד באותה סיטואציה אצטרך לברוח, להיאבק, להשתתק או שאוכל להתמודד. למידה דרך התניה זו למידה ששמורה בזיכרון הפנימי שאנו קוראים לו תת מודע, הזיכרון הזה מופעל שהילד נמצא מול סיטואציה דומה. המשמעות שילד עובד בדיקה שהתנסות בבדיקה הייתה לא נעימה,

הוא יסרב בהמשך ללכת לבדיקות נוספות וככל שיגדל התנגדות שלו עלולה להיות

גדולה יותר.

אז מה עושים ? איך אפשר ללמד את הילד ללכת לבדיקת MRI ולזכור אותה

כהתנסות נעימה ?

1. להרגיע את עצמנו כהורים. אם אחד ממכם מרגיש שהוא יכול להתפרץ בבכי, להתעלף, לצעוק או להגיב בתגובה שתעורר בילד פחד, עדיף ללכת לקנות קפה באותו זמן ולחזור בסיום הבדיקה. זה בסדר גמור שמי שנשאר עם הילד הוא אחד מההורים או דוד, שכן או כל אדם שאתם סומכים עליו ומקנה ביטחון לילד.

2. הסבר פשוט לילד מה התפקיד של המכשיר MRI, להראות לו דרך תמונה איך המכשיר נראה ולענות לו על שאלות וחששות שהוא יעלה מולכם – משתנה בהתאם לגיל.

3. לקשר את הבדיקה לחוויה טובה דרך יום כיף שאתם עושים אחרי הבדיקה, לקנות לו חטיף שהוא ממש אוהב ואתם בדרך כלל לא מוכנים לקנות או רעיון אחר שעולה לכם או לילד.


המטרה היא להשאיר אצל הילד וגם אצלכם זיכרון חיובי שיש בו תחושה של שליטה וודאות.

זיכרון כזה יקל את התמודדות ויוריד התנגדות בבדיקות שהילד יצטרך לעשות בעתיד.


בהצלחה

ליאורה פלד,

מלווה הורים וילדים המתמודדים

עם אתגרים רפואיים ורגשיים.

מובילה תהליכי מודעות עצמית אמא של יובלי המתמודדת עם אפילפסיה

050-9555114


רוצים לקבל עדכון על המאמר הבא ? ליחצו כאן

9 צפיות0 תגובות
bottom of page