top of page

אוטיזם - איך אתה כהורה יכול להשפיע על העתיד של המתבגר שלך ?

כשילד מאובחן כאוטיסט בתפקוד גבוהה הופך להיות נער ומתחיל את גיל התבגרות, מתחיל אצל ההורים מאבק פנימי בין הקול שמבקש לשחרר ולתת לו יותר עצמאות, יותר אחריות, יותר לסמוך לבין הקול שמבין את הסכנות שעורבות לו בחוץ ומבקש להגן עליו.


המאבק הזה בין שני הקולות קיים אצל כל הורה למתבגר רבח הורות לילד על הרצף האוטיסטי, המציאות יותר מורכבת והקונפליקט גדל בשל כורח המציאות.


התהליך הטבעי שמתרחש בהורות לילד בגיל התבגרות ללא סוגיות מיוחדות, הוא תהליך של נפרדות ובניית זהות עצמית, התהליך הזה משתבש בהורות לילד על הרצף, מהסיבה ששלבי התפתחות נרכשים לאט יותר ולילד יש יותר תלות בסביבה.


לעיתים הדמות היחידה שמקשרת בינו לבין הסביבה זה אמא או אבא. הקול הזה שמבקש לדחוף החוצה חייב להיות מסורס, והקול שמבקש להגן עליו גדל. הקונפליקט הפנימי הוא אדיר, הוא נובע ממנגנונים טבעים ביולוגים שנמצאים את כל יצור חי, וכל אדם שהופך להיות הורה.


יש חלק ביולוגי שמתחיל לפעול כאשר הילד מגיע לגיל התבגרות, פתאום יש יותר חשק כהורים להתפנות לעשייה שלהם, ללכת ללמוד, לפתוח עסק ועוד ומנגד יש את החלק הרציונל שמבין שאי אפשר להניח ולתת לו להסתדר, כי הוא לא יסתדר.


ילד על הרצף לעיתים צריך עזרה בנסיעה ברכבת, בלהזמין ארוחות צהרים במסעדה, בלשבת איתו בחוג, לדבר עבורו עם המורה. לא בגלל שהוא לא יודע לדבר אלא בגלל מנגנון הקיפאון שנמצא במוח. אי אפשר באמת להניח ולהרפות. ❤


אז מה עושים ?


איך אתם כהורים יודעים למצוא את האיזון בין הביולוגיה לרציונל ? איך אתם יכולים להגיב ולפעול כדי להשפיע על העתיד והעצמאות שלו ?


  1. גישה - אין הוקוס פוקוס, יש דרך, תהליך, התקדמות שנראית לעין והתקדמות שכרגע לא מתבטא החוצה.

  2. קבלה - זה הילד שלכם והוא הכי טוב בעולם, תפיסה שמאפשרת להוריד שיפוטיות.

  3. קבלת החלטות - לקבל החלטות מתוך האינטואיציה ולא מתוך הרגש או ההגיון. בתוך כל הורה יש קול פנימי, הקול הפנימי הוא כמו מדריך צמוד שמלווה יד ביד בהורות ומכוון מתי לשחרר, מתי לתמוך, מתי להגן. אתם כהורים תמיד יודעים מה נכון.

תראו, הורות לילד על הרצף מלווה במתח ודאגה שלצידם יש המון עצות, דעות וגישות מהורים אחרים, מאנשי מקצוע, משפחה וחברים שרק מרחיקות את היכולת להקשיב לקול הפנימי.


יש הרבה דרכים לפתח את ההקשבה לקול הפנימי כמו: מדיטציה, יוגה, יומן ויזואלי, טיפול רגשי שמלמד מודעות עצמית, טכניקות להקשבה, תהליכים עוקפי מודע. וגם הסדנה הזאת:



רוצים לקבל עדכון על המאמר הבא ? כאן

ליאורה פלד

מטפלת רגשית אנרגטית

בשיטת איזון חיים ודפי הנפש התמחות בטראומה מורכבת ואוטיזם


56 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page